I sin självbiografi från 2001 skriver Victoria Beckham “Right from the beginning, I said I wanted to be more famous than Persil Automatic." Jag har inte läst hennes bok Leartning to Fly, men stycket citierades i Paul Ardens It's Not How Good You Are, It's How Good You Want To Be
Tänk efter... Posh-Spice ville inte bli stor som Madonna, Michael Jackson eller nån annan artist barn kan stå och mima till. Hon valde ett tvättmedel... Det här kan vara mkt klokare än det först verkar!
Produkter skapas av företag men hur skapar man ett varumärke som folk gillar? "It is universally accepted that brands are a company’s most valuable asset; yet there is no universally accepted method of measuring that value", från artikeln från reklamjätten WPP om varumärken. Minnesgoda Handelstudenter erinrar sig exemplen från Jan Bergstrands seminarier i kurs 301 när en avdelningschef på spritföretaget får ett högre avkastningskrav pålagt sig för att dom har det stora varumärket Absolut. Enda gången man kan vara riktigt säkert på priset måste vara dock just efter att man har sålt det!
Ska inte fördjupa mig i det här just nu så kolla in artikeln ovan vetja. Och vad gällande Posh Spice så ser trenden rätt bra ut... Och en GoogleFight avslöjar att hon har nått sitt mål... :)
(bild på Victoria borttagen... he he google image ger för många träffar hit vilket sneddriver min statistik he he)
tisdag 21 augusti 2007
Victoria Beckham och tvättmedel
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar