torsdag 9 augusti 2007

Smash a smiley

En som lärde mig mycket om datorer och Internet då det begav sig var min kusin Tomas. När dom flesta andra kids fortfarande körde Herren på Täppan eller Burken är fri satt han och programmerade och var definitivt en early adopter när det gällde koppla upp sig. Jag byggde nog mina första hemsidor runt 1995 nångång och att jag bra senare hamnade på KTH var nog delvis hans förtjänst för intresset han skapade.

Idag 9/8 var det sex år sen Tomas dog alldeles för tidigt. Googlade och hittade hur ett av hans javaskriptsspel fortfarande ligger kvar på massor av sajter. Det är ett evighetsspel som aldrig tar slut he he , tänkte klistra in koden men blev alldeles avlångt och fel här.... Visar istället en bild av det här som en hyllning, klicka för att spela. Tack Tomas!

Inga kommentarer:

 
Clicky Web Analytics