måndag 6 april 2009

TANSTAAFL - Gratis Lunch - finns det?

När jag loggar in på min rss-läsare är det rätt tunt dessa dagar bland de ändå ganska många feeds jag prenumererar på. Alltså inte kvalitetsmässigt utan sett till kvantitet :) Är det en släpp-bloggarna-loss-det-är-vår? Har mikrobloggen tagit över?

Tycker ändå jag själv har ett hyfsat skäl till att varit lite seg med uppdateringarna- har nämligen börjat på ett nytt jobb. Vi behöver inte gå in på detaljer här och nu men jag kommer att jobba i Stockholm med Internet på ett grymt spännande och internationellt företag.

Efter förra veckans Arctic Evening - tack Ville, Paula och ni andra för det riktigt bra arrangemanget (bilder från aftonen) med grym panel och bra mingel - insåg jag hur många det är som jag skulle vilja sitta ner lite längre tid med, lära känna och lära mig bra saker av. Det är just här som denna bloggpost tar sitt avstamp tillsammans med det faktum att jag nu ser fram emot min första sommar på svensk mark på fyra år och att spendera kvalitetstid i huvudstan.

Man brukar ju säga att det inte finns nånting som en gratis lunch (TANSTAAFL på engelska.) Tänker inte vända ut och in på det begreppet - utan istället försöka motbevisa det genom att bjuda in alla som läser det här att ses över en lunch på tu man hand, no strings attached. Vill gärna veta mer vem du är och pysslar med ifall vi inte tidigare träffats.

Sättningen är denna - du och jag bestämmer träff runt 12-13 i centrala Stockholm. Platsen är förslagsvis på denna klassiska mark, och jag hoppas diskussionen när kaffet är urdrucket bara är en början. Låter det som nåt? Skriv en rad till ms19781 "det där tecknet du vet" gmail punkt com. Vi syns på Kjellssons!

14 kommentarer:

Johan Rhodin sa...

Yes, motbevis är de bästa bevisen! Nästa gång i Stockholm hör jag av mig.

Martin sa...

Kul!

Exakt... behövs bara en svart svan för att motbevisa en tes. :) Ser fram emot att träffa dig.

Martin sa...

Paula blev först!

Paula Marttila sa...

Why wait :) Rekommenderas.

Martin sa...

Tack Johan för lunchen!

Martin sa...

Tack Henrik!

Tack Christian!

Martin sa...

Tack Björn!

Martin sa...

Tack Daniel!

Martin sa...

Tack Jack!

Jack Melcher-Claësson sa...

Tack för en trevlig lunch Martin, och inte minst tack för ett trevligt initiativ. Det personliga mötet är som vanligt ett oslagbart forum.

Vi hörs!
/ Jack

Erik sa...

Måste säga att jag tycker det är ett väldigt kul koncept. Är ingen stor bloggare men sysslar med seo som hobbyverksamthet och skulle gärna ta en lunch med dig nån dag.

Kommer inte vara mycket i stockholm framöver men jag drar kanske iväg ett mail nån dag framöver :)

Martin sa...

Hej Erik,

Är det nåt jag gillar är det SEO så skicka gärna ett mail nångång! :)

Johan sa...

Riktigt trevligt initiativ. Blir det fler sådana "bjudningar"?:)

Martin sa...

Japp - dessvärre har jag flyttat till London så är man i Soho får man gärna titta förbi. Då ingår förutom lunch en pingismatch,

 
Clicky Web Analytics