fredag 27 juli 2007

Värde / användare


Next Generation har en bild som jag måste passa vidare. Ofta när ett stort nätverk blir uppköpt skriver tidningarna om hur mkt man har betalat per användare. Ibland är detta relevant, ibland är det inte det. Lite säger det ändå om förväntad intjäningsförmåga, kopierbarhet i affärsmodell, bindning av användarena till sajten, besöksfrekvens etc.

Hur som helst tycker jag denna bild är lite spännande som jämförelse och överblick. Tror inte den är uttömmande på nåt sätt men ändå.


Earthlink är en amerikansk bredbandslevarantör, OpenBC/Xing (vilken ombrandning förresten...) med tyskt ursprung ungefär som LinkedIn. Tyskt ävr även StudiVZ, en lokal Facebook-motsvarighet.

När Google köpte Youtube lär förresten en Google-representatnt ha skämtat: "URL stands for Users now, Revenues Later"... =)

3 kommentarer:

Hemma på landet sa...

Tack, för din kommentar.
Snäll var den.
Intressant blogg detta...Stina

tiarafeministen sa...

Hej Martin,
Har nu lagt upp en bunt boktips på bloggen! välkommen tillbaka =)
Linnéa

ChrisB sa...

Thank you for visiting my blog. I cannot read yours but I see you have some nice photos of London.

 
Clicky Web Analytics