- Tidigare har vi skrivit om hur man kan göra press-releaser sökmotorvänliga, exempelvis här. Härom dan hade Mashable en läsvärd överblick "10 Ways to Make Press Releases More SEO-friendly".
- Idag skriver en av mina favorittidningar The Guardian om Obamas nya sajt som naturligtvis heter Change.gov. Det är en ganska enkel sajt men jag gillar textinnehållet med agenda mm samt sättet medvinden från kampanjen ska hållas kvar (även om Obama inte är någon Internetpresident som Fredrik Wass skriver på SVT, samt generellt bloggat både uttömligt och föredömligt om på Bisonblog.)
- Lär från dom bästa: Adwords - dsv hur du köper billig trafik från sökmotorer skriver Hjalmar om på sin blogg - Adwords 101 och Jonas vill få oss att fördubbla våra Adsense-intäkter. Två bra inlägg som täcker några av de essentiella variablerna för vilken startup som helst och även visar vilken tät symbios med Googles ekosystem vi lever i.
- Seth Godin får ge oss dagens citat: "The sad lie of mediocrity - Doing 4% less does not get you 4% less. Doing 4% less may very well get you 95% less".
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar