lördag 13 december 2008

Årets julklappar

Är du släkt med mig SLUTA LÄS NU, för det här är ett blogginlägg med spekulationer och tips på bra julklappar till nära och kära. :)

  • Min plan är, att liksom Joakim Jardenberg ge bort gift certificates så att fler i min stora familj får upptäcka Kiva. För föräldrar med ett socialt samvete kan några 25-dollars-startpaket med en introduktion hur man snabbt kommer igång och hjälper folk i utvecklingsländer att hjälpa sig själva bli en bra present. (Här skrev vi om Kiva förra året.)
  • Vad ger man till en syster som gillar kaffe men har lite tid att shoppa pga tvillingar? Kanske en kaffe-prenumeration från nya startupen Ardore.se som erbjuder hemleverans under tre eller sex månader med urval från exklusiva rosterier med bönor från hela världen. (Disclaimer... det är kompisar till mig som ligger bakom sajten, men efter att länge ha sett hur de arbetat och förhandlat med leverantörer för att ta fram det bästa kaffet på marknaden till riktigt bra priser kan jag inte vara annat än entusiastisk nu när de i dagarna lanserar.)
  • Till sist... har man en blogg, kan man ju trots finanskris frikostligt bjussa på länkar. Christian på Disruptive föreslog tidigare att länken ska bli årets julklapp och det är en så bra idé att han får en redan nu, såhär vid Lucia, till sin sajt om mjukvara och antivirus. :)

1 kommentar:

Christian sa...

Tomten kommer tidigt i år ;-)

 
Clicky Web Analytics