fredag 18 april 2008

Samlarnörd - nostalgi

Under de första åren med uppkoppling (då pixliga gif-bilder på Erika Eleniak rullades ner som rullgardiner) brukade jag rutinmässigt spara ner en del intressanta sidor på hårddisken "ifall dom inte skulle finnas kvar senare" Nu kanske jag har/hade lite nördiga stänk av samlar-drag, men iaf kul att kika på webb-arkivet idag...

I och för sig kanske det också var en effekt av att man ville ha saker för åtkomst lokalt då getingsmala vägen ut på nätet var ett 14.4-modem och varje timme med lokalsamtalstaxa krävde en femkrona i föräldrarnas syltburk. Långa textstycken lästes därför med fördel nedkopplad.

Ett tag kallades förresten jag Kaviarsurfarn av några kompisar då jag hade hakat på ett Konsum-erbjudande "Köp tre tuber Kavli och få internet utan månadskostnad på köpet (installations-cd medföljer)". Tiden går, nuförtin har man knappt musiken lokalt och har fri surf på mobilen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har en cd-rom (ja så kallade vi ju det en gång i tiden) som innehåller hela p3-programmet "Rally":s hemsida nedsparad. Just för att jag skulle kunna surfa runt, lyssna på sketcher och läsa grejer eftersom mina föräldrar tyckte modemet slukade pengar. Rätt kul att ta fram nu faktiskt :)

Martin sa...

Underbart!

När det var långt från månadspengen kunde man också sitta och surfa i Multimedia-lexikonet Encarta!

Lite jobbigt var det dock att ha en epost-adress tillsammans med resten av familjen. fam.sandberg@algonet.se :)

Martin sa...

Lycka till med Rubbet nu förresten!

 
Clicky Web Analytics