fredag 31 juli 2009

#BlogFollowFriday: Andrew Chen

Det är ju ruskigt trevligt att läsa på Twitter om fredagarna vilka som ens kompisar tycker man borde följa. En del skriver även i publika kanaler och rekommenderar sig själva - och en sån brist på självdistans måste man ju nästan beundra.

Hursomehelst... eftersom det verkar rätt tomt på blogginlägg dessa semestertider så tänkte jag göra det lätt för er som sitter därute med laptopen. jag vill bara ha bra tips på nya bloggar som vi borde ha i våra rss-flöden. Skriv ett inlägg på er blogg och länka hit eller kommentera nedan. Skriver det här tidig morgon och ifall vi är raska kanske budkavlen hinner några steg!


- - -


Isac Newton förklarade fysiken bakom regnbågens spektrum (något som poeten Keats tyckte var avmystifierande onödigt he he) Andrew Chens blogg Futuristic Play gör för mig samma sak genom att stoppa in enkel men ej fördenskull uppenbar "baksidan av en servett"-matematik och påminna oss om vikten av stenkoll på metrics i ekonomin kring webbtjänster. Hans lista på featured essays är guld värda och är printa-på-döda-träd-värda i kvadrat. (en annan som skriver essäer av liknande rang är Paul Graham).

Han verkar också vara en skön lirare: När jag en gång addade honom på twitter skrev han en personlig hälsning, frågade vad jag pysslar med och efter ett par uppföljningsmail bjöd in till en San Francisco-kaffe ifall man hade vägarna förbi. Därför blir han mitt bidrag till #blogfollowfriday. Vem tar över stafettpinnen? (alla bidrag kommer listas här)

- - -

Prenumerera på den här bloggen ifall du vill :) Klicka!

Inga kommentarer:

 
Clicky Web Analytics