onsdag 18 juli 2007

Några spridda skurar...

Idag blir det några citat som fastnat i huvudet under veckan:

David Beckham som kommit till LA Galaxy menar i en intervju:

I may be 32 years old, but I hace the physic of a 22 year old and I have the hunger of a 14 year old boy!
Sensmoral: Beckham vet vad som gäller...

En annan kommentar om LA (syns på T-shirts etc):
"Los Angeles, a city 500 miles wide and only an inch deep."

Charles Kettering på General Motors:
If I want to stop a research program, I can always do it by getting a few experts to sit on the subject, because they know right away that it was a fooly thing to do in the first place.
Sensmoralen... lyssna inte alltid på experter.

Frederick Smith, grundaren av FedEx efter att ha varit i Vietnam:
I think probably my experience in the service made me realize that the currency of exchange in FedEx was just money, it was not people's arms and legs or lives! I was willing to take a chance, because losing wasn't the worst thing in the world that could happen to you!
Sensmoralen: Vad har vi att förlora? (Förutom lite osäkerhet... Step outside the comfort zone!)

Jim Collins i boken From Good to Great:

You have to ask yourself brutal questions


Så sant, så sant... självinsikt är vad som driver en framåt. Man kan iaf försöka.

Okänd:
There's no killer app, only a killer attitude!

Från boken Getting Real från mjukvaruföretaget 37Signals:
How does a project get to be one year behind schedule? - One day at a time!

Reklam i FT från stålföretaget Arcelor-Mittal:
Boldness changes everything!

Ernst Billgren i radio:
Det svåra är inte att få som man vill utan att veta vad man vill.

Så sant, så sant...


Nu ska Martin ut i Londonsolen!

Inga kommentarer:

 
Clicky Web Analytics