måndag 27 april 2009

Smått och gott!

  • Inte världens största nyhet, inte ens en nyhet förresten, men nytt för mig. Sen februari har Hotmail börjat stödja POP3, så om du exempelvis använder Gmail kan du enkelt under "account" lägga till dina logindetaljer. Under Pop3 skriver du "pop3.live.com", porten ska vara "995" och slå på SSL så kommer du snart kunna hämta in inkommande korrespondens ditt Hotmailkonto. Här finns mer infoGoogle Operating System.
  • Ifall du vill lova nånting till dig själv och världen så kan du skriva in ditt löfte på tjänsten Pledgehammer med ursprung i London. Du skapar ditt löfte som är tidsbestämt - exempelvis "löpträna två gånger i veckan fram till midsommar". Sen får du en widget du kan ha på din blogg, blir påmind via mail och måste sen donera ett förutbestämt belopp till välgörenhet ifall du inte uppnår ditt mål. Förresten - alla webbtjänster borde ha lika roliga terms of services som Pledgehammer. Nyligen lovade Judith på sin blogg att skriva två SEO-fokuserade inlägg i månaden, vilket jag tycker verkar spännande. Kanske ett Pledgehammer-löfte gör det hela lättare... :) Update: Nu har Judith antagit utmaningen :)
  • Apropå sökmotorer... här skriver James på SEOmoz läsvärt om ett decennium i branschen.
  • Ifall nån ska till att beställa nya Moo-cards så fick jag just en laddning i brevlådan. Där fanns även en rabattkod, så testa skriv in "2RB2CK" när du beställer så får du om du är först 15% rabatt. Julafton fortsätter - den här snubben, inte vet jag hur det funkar, slumpar bort massor av Spotify-invites. Haffa innan det tar slut och skicka till nån du gillar. Såna här tillfällen kan man upptäcka genom att prenumerara på Christians Spotify-feed.

3 kommentarer:

Judith sa...

Tack för att du gör det svårt för mig att dra mej ur SEO-löftet. & jag menar det :)

Får dock fnula på huruvida jag kommer att Pledgehammer-widget. Eller vá fasen, klart att jag ska!

Andrus sa...

Cheers Martin! My Swedish is sub-standard but thanks to my good friend Google Translate I take it you wrote good things about Pledgehammer :)

Martin sa...

Hi Andrus,

Nice to hear from you! Now Judith from the comment above blogged about you as well :)

Have a look on this:

http://www.judithwolst.se/judith-spanar-testar-nattjanst-pledge-ar/

 
Clicky Web Analytics