torsdag 18 juni 2009

Tre snabba: Calacanis - Nofollow - Entreprenörd

  • Nån fredag kväll de kommande månaderna ska jag försöka slita mig från somriga aktiviteter och följa Jason Calacanis startup-videopodcast This Week in Startup live. Skön interaktion via #twist... eller vad säger du Miss Cute Glasses? :) Ett gäng avsnitt (direktlänk iTunes) finns redan att se ifall ni missat (1,5-2h långa) på formatet lyssnarfråga - intervju - nyheter - the pool of dead startups - homework.
  • Tänkte skriva något klokt om Matt Cutts inlägg på sin blogg om senaste nytt om nofollow och page-rank-skulptering, sen beskrev Simon Sundén på Sveriges bästa SEO-blogg det hela så bra.
  • Christian har nu sagt upp sig för att bli egen! (bra lästips i posten också) Eftersom du härom dan undrade ifall nån ville äta lunch och jag i april gav alla er som läser en stående inbjudan till gratis lunch (den senaste hade jag i solen så sent som idag) så kanske vi kan slå påsarna ihop en dag. :) Nyfiken på vad för projekt du ska göra. Lycka till!

3 kommentarer:

Christian sa...

Ja, det vore trevligt med lunch. Jag hör av mig efter midsommar, så kan vi boka en tid.

Paula Marttila sa...

Live is da shit! Jag lovar, du kommer att hålla dig vaken och somna med ett leende på läpparna.

Trevlig midsommar önskar Miss "Cute glasses".

Ps. Don't get high on your own supply :)

Martin sa...

@christian > Överenskommet!

@PaulaMarttila :)

 
Clicky Web Analytics