tisdag 16 februari 2010

Mer om Podcasts

Snart när jag får inspiration ska jag skriva en längre recension av min Google Nexus, men som det är nu saknar jag bra synkfunktionalitet något enormt. Jag kanske är skadad, men det känns så mkt 90-tal att drag-n-droppa musik mellan mountade SD-minnen och podcasts verkar bara vara att glömma. (Är det nån som har en ny 3GS som vill byta på nåt sätt - skicka ett mail) För podcasts kan man ju inte vara utan. Här är några skäl:

  • Jaaaaa - What's Next-panelen är tillbaks – visste att det skulle löna sig att ha kvar rss-flödet i iTunes trots ett halvårs torka!!! Avsnittet handlar bland annat om Buzz, Flattr och läsplattor.
  • Utmärkta SweetSundayWebcrunch är nu en bit in på säsong två och har fixat RSS-flöde och Itunes-länk. Roligast att se live dock för den underbara interaktionen. I ett inslag i söndags upptäckte Nikke Lindqvist Googles nya social circle. (Det maffiga är alltså hur man mycket tydligt visar för dig hur mycket man vet om dig och din sociala krets. Läs Nikkes inlägg eller testa själv genom 1. vara inloggad på ditt googlekonto 2. gå till google.com 3. sök på nåt 4. tryck på "more options" 5. social i tabellen till vänster. 6. Tryck på "My Social Circle". 7. Alternativt - följ denna länk. WOW/Scary - Sitter själv fortfarande och utforskar allt som finns i directory-listningen.)

Inga kommentarer:

 
Clicky Web Analytics