torsdag 19 februari 2009

Offline-merchandise är underskattat?

1. Knappa in ditt Twitter-namn på Twitter Mosaic.
2. Se hur en t-shirt, kopp eller annat med bilder på alla dina kompisar genereras.
3. Beställ! :)

Det här tycker jag är ett kreativt exempel på en svans som bara blir större, och med API:n och låga trösklar kommer såna här grejer att följa starka varumärken som måsar efter en fiskebåt.

Nu skickade jag just iväg £19.90 till den här sköna UK-sajten när det lika gärna kunde varit Twitter själva som fått degen. I och för sig har dom säkert annat på gång och behöver inte mina kulor, men hey, it's a T-shirt-economy!

Onlinetjänster och communities som säkert i dagarna ser skakiga annonsintäkter borde som alternativa intäktskällor se till att ta befälet sin offline-merch och göra sånt här själva i förekommande fall. Speciellt ifall produkten som i fallet på bilden kan personifieras, har en wow-factor & potentiell viralitet samt även, i alla fall vagt, ligger i linje med själva tjänstens kärna. Vad hos dig kan tryckas, printas, skickas?

Inga kommentarer:

 
Clicky Web Analytics