tisdag 24 mars 2009

Hur jag försöker jobba

Tänkte dela med mig av, tja... några lärdomar om livet som jag har identifierat och samlat på mig. Vanligtvis är grejen att jag går på en rejäl nit i nåt sammanhang och sen försöker dra slutsatser - eller att man möter nån som säger något alldeles genialt och då blir det en strö-anteckning i anteckningsboken. Här är listan än så länge: Hur jag försöker jobba.

Brukar läsa det här ibland för att komma i rätt state of mind... En tanke är att jag nån gång skulle kunna fylla ut varje punkt efter ork till något längre än denna lista. Lite pretentiöst kanske men det bjuder jag på... :)

Har ni några sanningar ni arbetar efter att dela med er av? Vad borde jag lägga till?

>martin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt mycket visdom i det docet. Bra idé att samla allt på papper, ska nog försöka mig på ngt liknande själv!

Martin sa...

Tack Niklas.... det man inte har i huvet får man ha på pränt... :)

Du förresten - skitbra skrivet om Twitter idag. La till det nu på bloggposten ovan efter jag upptäckt det.

Större än Facebook dock...? Ahh kanske om det du skriver är sant, men såg just att Facebook fick 40 miljoner nya medlemmar bara i februari. Shit, det är 1 komma nånting miljoner per dag - imponerande! Svårt att föreställa mig växtvärken, men också potentialen det medför.

 
Clicky Web Analytics