måndag 23 november 2009

Som att kliva in på en löparklubb

Härom veckan eller så (oj tiden går) var det ju SIME. En del som inte var där under de två dagarna har frågat hur det var. De såg säkert på min entusiastiska uppsyn att jag verkade gilla mitt första besök där, men jag har ändå haft svårt att exakt formulera vad behållningen var. Nu ikväll sitter jag och tittar på #26 av This Week in Startups med Matt Coffin som tung gäst och i slutet (1h49) pratar Jason om hur det är att ha Sequoia som investerare i Mahalo.

It's like going to a runners' club, and like everybody is a better runner than you... like, they run faster... So I go in there and like, "these guys are good runners"... it raises your game.... brings you up a little bit.
Exakt det, är det jag tar med mig från SIME. Både från att lyssna på föredragen samt träffa alla andra besökare. Nu har jag ansamlat driv nog genom höstmörkret för att vilja försöka göra allt lite bättre.

Inga kommentarer:

 
Clicky Web Analytics