Ibland är det svårt att få till det bra och i gränssnittet där ny teknik ska möta storföretag finns det alltid utrymme för överdrivet missionerande och ridande på buzz-words. Minns en kille som visade statistik på en app som hans firma sålt in till ett billion-dollar-företag. Vi såg en användar-statistik-kurva som började på 40 och gick gick ner till under 5. "By the way, these are not thousand users." :) Kostnad för kunden - £100k. Stor humor men med en allvarlig underton där man kanske inser hur mycket pengar som slösas på mode-nycker som säljs in.

Om det kanske bara är 1 på 1000 som tar fart är det ibland en mer vinnande strategi att fokusera på advertising i apps eller runtomkring på sociala nätverk ifall man inte lyckas integrera sin tjänst på ett klokt och värdeskapande sätt. (Några som använder Facebook-mediet för marknadsföring är ju svenska casino-utmanaren-med-ett-samvete Mr Green, som även använder Peder-fucka aldrig med Fogis-Greven till guerrilla-filmer.)

Dessutom underbar sensmoral. I en tid av inflation där antalet "vänner" spränger Dunbar-talet och räknas i hundratal är en grillad hamburgare guldmyntfoten som består. Lysande Sickan! Ifall en Whopper kostar 44 kr betyder det att en polare är värd under femman... Vad kommer härnäst? Offra 50 FB-vänner för en gratis Ipod Nano? :) Påminner förresten lite om en del Iphone-appar som blir bortplockade i Appstoren olika skäl, exempelvis min sen-läsning-favorit Iphone-ficklampan som med hela skärmen starkt men drar för mkt batteri för att godkännas.
Har ni exempel på era favvo-kampanjer som är värda att ha med i skolboken? Skriv en kommentar!
UPDATE: TechCrunch har nu skrivit om det.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar