
Under Q2 växte internetmarknadsföring med 33% upp till 11% av mediekakan rapporterade Institutet för Reklam och Marknadsföring (via Uppkopplat). När det gäller marknadsföring på internet tycker jag mig nu på sistone se kändisar som har tagit steget in i olika reklamsammanhang även på nätet. Det är en sak att ex programledare mm även på nätet gör reklam för sina grejer men det här är alltså nåt annat påstår jag:
När man ser gamla hederliga ansikten som dansaren, förlåt brottaren Martin Lidberg stå och vifta i flashfilmer för Svenska Spel (syns på Aftonbladet.se), eller de nya MTV-filmerna som ska bli månadens snackis där bland annat Johannes Brost, Pernilla Wahlgren och Kicki Danielsson figurerar och visar sitt missnöje med kanalen tänker man att det här med internetreklam nu verkar vara rätt rumsrent.

Väl medveten om att en officiell spaning behöver tre belägg efterlyser jag nu fler exempel!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar